Kemikler Köyü Mevkii Milas Bodrum Karayolu 18.km 48200 Milas Muğla - Türkiye T: +90 252 559 0283 F: +90 252 559 0287
Türkçe English

BASIN BÜLTENLERİKılıç Deniz Dominik’e yelken açtı

09/03/2017

Kılıç Deniz Ürünleri Dominik’te levrek üretecek

Türkiye’nin yurtdışındaki su ürünleri temsilcisi Kılıç Deniz Ürünleri kıtalar aşarak Dominik Cumhuriyeti’nde levrek tesisi satın aldı. Tesise ilk levrek yavrularını koyan Kılıç Deniz Ürünleri, Kuzey ve Güney Amerika pazarına yönelerek sektörde Türk balığını dünyaya tanıtmayı amaçlıyor. Dominik’te kurdukları levrek tesisi ile kıtalar arası yatırımlara imza atan Kılıç Deniz Ürünleri İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Sinan Kızıltan, Kılıç ailesinin yatırımlarına devam edeceğini ifade ederek okyanus ötesinden ilk ürünlerin 2018 yılında alınacağını açıkladı.

Kılıç ailesi büyüyor

Akuakültür sektörüne 50 ton kapasitede küçük bir kafesle adım attıklarını söyleyen Kızıltan, işletme olarak her yıl kapasitelerini 3 kat arttırdıklarını belirtti. Kılıç Deniz Ürünleri’nin Avrupa’nın en büyük balık üretici konumuna geldiğini ifade eden Kızıltan şöyle konuştu: “Bugün yaklaşık 50 bin tonluk balık, 120 bin tonluk balık yemi ve 210 milyon adet yavru balık üretimiyle çipura ve levrekte Avrupa'da birinciyiz. Üretimin yüzde 70'ini 55 ülkeye ihraç ediyoruz. Geçen sene ihracatımız 140 milyon dolar oldu. Bu yıl yüzde 10-15 artış bekliyoruz. 2016'da 650 milyon TL ciro gerçekleştirdik. Bu yılki hedefimiz 800 milyon TL. Türkiye'nin en büyük 500 şirketi listesinde geçen yıl 188’inci olmuştuk. 2016 performansımızla ilk 150'ye girmeyi umuyoruz.”

Okyanusu aştı

Kılıç Deniz Ürünleri olarak yurtdışı yatırımlarına ağırlık verdiklerini açıklayan Kızıltan, sağlıklı ve kaliteli hammadde tedariki için Moritanya’da balık unu ve balık yağı tesisi kurduklarını vurguladı. Arnavutluk’ta 5 bin ton kapasiteli alabalık tesisi kurduklarını da sözlerine ekleyen Kızıltan, “AB’ye yakın ve suları soğuk olduğu için alabalık için oldukça uygun bir bölge. En iyi yatırımımızı da Dominik’te levrek üretim tesisine yaptık. Dominik’te Kuzey Amerika pazarına üretim yapmak için bir tesisi aldık ve büyüttük. Şu an 5 bin ton kapasitesi var.Hedefimiz kapasiteyi daha da arttırmak” dedi.

İhracatın yüzde 95’i levrek

Yavru balıkların sevkiyat aşamasına geldiğini söyleyen Kızıltan, bölgeden ilk ürünleri 2018 yılında alacaklarını açıkladı. Türkiye’nin su ürünleri pazarına yaptığı ihracatın yüzde 95’ini levrek balığı ile gerçekleştirdiğinin altını çizen Kızıltan, “Kuzey Amerika yanında henüz bulunmadığımız Güney Amerika pazarına da girmeyi hedefliyoruz. Bunun için her iki kıtaya yönelik fuarlara katılıyoruz” diye konuştu.

Kılıç Deniz Dominik’e yelken açtı Kılıç Deniz Dominik’e yelken açtı Kılıç Deniz Dominik’e yelken açtı Kılıç Deniz Dominik’e yelken açtı Kılıç Deniz Dominik’e yelken açtı Kılıç Deniz Dominik’e yelken açtı